• Mengenalpasti isu dan masalah di sekolah atau bilik darjah yang telah dikenalpasti dengan menyediakan langkah-langkah penyelesaian bagi mengatasi masalah tersebut.
• Membuktikan bahawa guru tidak sahaja mengikut cadangan kajian secara membuta tuli tetapi berupaya menjadikan suatu pengetahuan itu lebih bermakna kepada pelajar.
• Menjadi platform kepada para guru untuk peningkatan profesionalisme keguruan selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan untuk melahirkan para guru yang bertanggungjawab, berilmu pengetahuan dan berakhlak mulia.
• Membina hubungan baik dengan pasangan atau kumpulan guru lain dengan bertukar-tukar pendapat tentang strategi pengajaran dan pembelajaran.
• Mewujudkan peluang kepada guru untuk menilai keberkesanan strategi pengajaran mereka terhadap pelajar.
• Memartabatkan hasrat Falsafah Pendidikan Negara untuk melahirkan guru yang bertanggungjawab, berilmu dan berketrampilan.
• Untuk menjana kreativiti para guru dalam melakukan perubahan dalam pendekatan pengajaran mereka dengan menghasikan sesuatu yang baru.
• Menerapkan amalan pembelajaran sepanjang hayat
• Meningkatkan kemahiran guru dengan menjana kreativiti dan inovasi
• Mewujudkan budaya penyelidikan sebagai amalan dalam kehidupan guru
Tuesday, October 27, 2009
TUGASAN KELAS : Mengapakah guru perlu membuat kajian tindakan?
Posted by NOORASMAH BINTI KARIM at 10/27/2009 01:53:00 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
SLAID ULASAN BUKU
Kajian Tindakan
View more presentations from nashgal.
0 comments:
Post a Comment