JURNAL 1
DEVELOPING CAPACITY FOR SOCIAL
AND EMOTIONAL GROWTH: AN ACTION RESEARCH PROJECT
JURNAL 2
Guru
mendapati suatu kesukaran untuk menggalakkan penulisan di kalangan pelajar
sekolah rendah. Proses penulisan mereka dipengaruhi oleh faktor-faktor seperti
sikap mereka terhadap penulisan, kebolehan menulis, minat terhadap tajuk
penulisan, latar belakang pengetahuan dan pengalaman. Antara strategi yang
digunakan oleh guru ialah penggunaan prompt . Penggunaan gambar dan
sebarang bentuk visual yang lain sangat masyhur kerana gambar dapat
membangkitkan idea dan pandangan pelajar untuk menulis tentang sesuatu
seterusnya menghasilkan penulisan deskriptif. Kajian ini bertujuan untuk
mengkaji respons kanak-kanak sekolah rendah apabila ditugaskan untuk menulis
karangan berdasarkan bantuan gambar berbanding menulis karangan tanpa gambar.
ACTION
RESEARCH IN THE CLASSROOM:
A
PROCESS THAT FEEDS THE SPIRIT OF THE ADOLESCENT
0 comments:
Post a Comment